top of page

Legatorie

Activitatea presupune legarea dosarelor si / sau aplicarea de alonja de plastic (cu sau fara insertie metalica) pentru unitatile arhivistice create 

Procese operationale si flux de lucru pentru legarea / legatoria documentelor

Organizare unitati arhivistice

Eliminam partile metalice, folii, capse si agrafe, coperti de hartie sau de plastic, ace, bolduri si alte asemenea elemente.

Toaletam hartia, astfel incat sa se aseze uniform in interiorul dosarului si pregatim continutul pentru activitatea de legatorie

2

Adaugare coperta si cotor suplimentar

Adaugam coperta (in functie de cerintele tale) pastrand si coperta veche a dosarului / dosarelor initiale (pentru trasabilitate, la cerere). Daca situatia o impune, adaugam material supplimentar pentru coperta (folosit de cele mai multe ori in cazul dosarelor subtiri sau al celor care sunt formate din planse tehnice)

3

Identificare si stabilire margini legatorie

Coperta de carton a dosarului este mai mare decat dimensiunile standard ale formatului A4. Rolul acestei dimensiuni mai mari, este acela de a ajuta dosarul sa fie pozitionat corespunzator la raft, astfel incat dosarele sa isi pastreze ordinea si echilibrul, fiind astfel protejat interiorul acestora, din 6 directii

4

Legatorie / Coasere dosare: 2, 3 sau 4 puncte

Dupa finalizarea etapelor anterioare, se perforeaza dosarul si se coase (cu ac si sfoara speciala) in doua, trei sau patru puncte. Punctele de coasere contribuie la fermitatea si integritatea dosarului. In cazul in care se aplica alonja (cu sau fara insertie metalica) operatiunea de coasere nu mai este necesara

Pentru detalii si proiecte, contacteaza-ne!

bottom of page